zondag 19 april 2015

Geslaagde Athletics Champs in Aalten - deel 1

....koud, warm, koud, warm. Wat was het nou?

Zaterdag 18 april,
Ik werd wakker.
Ik deed alvast mijn hardloopkleding aan en ging naar beneden.
Beneden maakte ik mijn lunch en nog wat fruit om mee te nemen.
Daarna werd mama ook wakker.
Zij ging ook naar beneden.
We gingen samen ontbijten.
Ik pakte mijn jas en mijn tas en daarna gingen we naar Ryan.
Ryan zit bij mij in de klas, die ook op atletiek zit.
We haalden hem op met zijn moeder en daarna gingen we naar het volgende adres.
Het huis van Lars. 
Hij gaat ook altijd met ons mee naar atletiek.
Daarna reden we snel door naar Aalten.

In Aalten werd er goed voor het verkeer geregeld.
Er stonden een paar mannen in hesjes alles aan te houden.
De parkeerplaatsen van Ava'70 waren vol, dus we moesten in het weiland er voor parkeren.
We zetten de auto neer en gaan op weg naar de Ava'70 baan.

Bij de baan hing ik snel mijn spullen aan de kapstok op en ging naar buiten op zoek naar mijn groepsleider.
Ik haalde het startnummer bij hem op en zei wie ik was.
Daarna ging ik de baan op om vast een beetje te warmlopen en rekken.
Een kwartier later deden we gezamenlijk een warmingup met een paar trainers.
Ze deden allemaal oefeningen voor op de hoogspringmat.
Toen de warmingup af was gingen de a-pupillen (daar zat ik bij) de baan op.
We deden het eerste onderdeel van de dag: een estafette.
Bij de estafette zag ik bij wie ik in het team zat.
Een paar hogere a-pupillen en wat uit mijn groep.
Het was eerlijk verdeeld per groep.
We moesten in de goede volgorde staan en daarna wachten tot het startsein luid.
De starter van Ava´70, Dirk ter Maat, deed met de klapper het startsein en de eerste van elke groep ging van start.
We moesten met 12 personen het rondje lopen.
We waren met zijn negenen.
Dus de eerste 3 moesten 2x lopen.
Het ging allemaal zo snel dat onze groep een tijd van 2:58 luide.
Daarna hadden we even pauze, en de B en C-pupillen gingen alvast het veld op voor de 2e serie estafette.
Wij hadden even pauze maar gingen alvast naar het volgende onderdeel, hordenlopen.
Elk onderdeel konden we een kwartier lang doen.
Daarvan werd de beste tijd, sprong of worp genoteerd.
Maar als je niet meer kon, en je wou je energie voor later bewaren dan kon dat ook.
De eerste poging ging heel goed.
De tweede poging ging wat minder.
En de laatste ging nog het best.
Na het hordenlopen hadden we 5 minuten om door te wisselen.
We moesten hierna naar het Vortexgooien
Hier was ik ook heel goed in.
De eerste keer gooide ik meteen het best, 21m en 50 cm.
Vorig jaar had ik 8 meter gegooid.
Er was dus een hele grote verandering in komen.
Maar de eerste keer was ook de beste poging.
Ik gooide daarna nog om te proberen het nog in te halen, maar dat lukte niet meer.
Daarna gooide ik alleen nog maar tussen de 16 en 18 m.
Ik had de hele tijd gebruikt om zo veel mogelijk keer te gooien.
De lucht werd kouder en het werd ineens een stuk koeler.
Als we daarna 1X het fluitje horen weten we dat er pauze is.
We keken nog even naar onze worpen en daarna ging iedereen wat eten.
We hadden 15 minuten pauze.

Zo snel mogelijk komt deel 2 ook op mijn site.

In alle vroegte op weg naar Aalten.


 Tijn

Geen opmerkingen: