zondag 13 november 2016

Nieuw record in lange broek bij 2e Boekelder Cross 2016

De start en finish bij 't Romienendal

Vandaag, 12 november, doe ik weer mee met de Boekelder Cross, de tweede etappe van dit jaar. Het blijkt 's ochtends al kouder te zijn als vorige week. Toch maar een lange broek, terwijl ik dit niet het fijnst vind. Elke keer voel ik maar weer steken.

Na 12:30uur ben ik bij de locatie. Nog even startnummer ophalen, paar foto's schieten en warmlopen. Het is fris om te lopen, en vooral ook als je stil staat. Het parcours is nu al helemaal duidelijk. Om 13:10uur gaat het startschot voor de 2km.

Ik kan toch weer moeilijk weg komen, maar vind toch een mooie startpositie aan de rechterkant. Ik kan er nog mooi langs, en het eerste stuk loopt prima. 4 minuten en 30 seconden zie ik na een ronde op de klok. Een mooie bruto tussentijd. Later kom ik erachter dat ik redelijk constant heb gelopen. Na 1 ronde wordt het echt pittig, en krijg ik een gek gevoel van: ik wil niet meer!

Nog even gassen, en de laatste hordes over. Toch zie ik vlak voor de finish een mooie tijd op de klok staan. De tijd wordt 09:13min. en dit is een record dit jaar op de Boekelder Cross. Ik heb niet heel lekker gelopen, maar ben blij met een ''eigen parcoursrecord''. Ik blijf nog even kijken en foto's maken. Toch is het koud om te blijven staan. Daarna lekker thuis onder de warme douche en de intocht kijken!

Stemmen!!! Voor AVA'70 in de Nuon Clubcompetitie. AVA kan er een mooi geldbedrag mee krijgen... voor de zonnepanelen. Kijk op de AVA-site voor meer info, en stemmen!!!!

Net voor de finish 

Uitslagen:
alle uitslagen

Site organisatie: www.ava70.nl

Geen opmerkingen: